Na svetovni dan jezikov smo spregovorili o tem, kako se začeti učiti novega jezika, zakaj nas je strah govoriti v tujem jeziku in kako se tega strahu znebiti. Naš gost je bil poliglot Matej Sedmak, ki je zadnja leta preučeval načine usvajanja jezikov pri posameznikih, ki govorijo od 5 do 20 jezikov. Razvil je tudi svojo metodo, ki običajen pristop učenja jezika postavlja na glavo!
Na svetovni dan jezikov smo spregovorili o tem, kako se začeti učiti novega jezika, zakaj nas je strah govoriti v tujem jeziku in kako se tega strahu znebiti. Naš gost je bil poliglot Matej Sedmak, ki je zadnja leta preučeval načine usvajanja jezikov pri posameznikih, ki govorijo od 5 do 20 jezikov. Razvil je tudi svojo metodo, ki običajen pristop učenja jezika postavlja na glavo!
V Svetovalnici smo iskali odgovore na vprašanja, kako v junijskih dneh poiskati motivacijo za učenje, na kakšen način spremeniti odnos do predmeta, ki dela težave, kako se organizirati v najbolj napornih in stresnih dneh, ko je snovi preprosto preveč, časa pa premalo. Z nami je bila Tina Mrhar, ki vodi izobraževalne tečaje za osnovnošolce Brihtne glavice.
V Svetovalnici smo iskali odgovore na vprašanja, kako v junijskih dneh poiskati motivacijo za učenje, na kakšen način spremeniti odnos do predmeta, ki dela težave, kako se organizirati v najbolj napornih in stresnih dneh, ko je snovi preprosto preveč, časa pa premalo. Z nami je bila Tina Mrhar, ki vodi izobraževalne tečaje za osnovnošolce Brihtne glavice.
Mladi premalo cenijo slovenščino, kar se odraža v rezultatih nacionalnih preverjanj znanja, kjer so bolj uspešni pri tujih jezikih kot pri materinščini. Spodbujanje branja v slovenščini je ključno za povezovanje med generacijami in ohranjanje jezika. Poleg tega je učenje jezika okolja pomembno za integracijo. Kljub večjezičnosti ne smemo zanemariti maternega jezika, ki je temeljna in izrazna spretnost.
Mladi premalo cenijo slovenščino, kar se odraža v rezultatih nacionalnih preverjanj znanja, kjer so bolj uspešni pri tujih jezikih kot pri materinščini. Spodbujanje branja v slovenščini je ključno za povezovanje med generacijami in ohranjanje jezika. Poleg tega je učenje jezika okolja pomembno za integracijo. Kljub večjezičnosti ne smemo zanemariti maternega jezika, ki je temeljna in izrazna spretnost.
Naša gostja zakonska in družinska terapevtka Jana Lavtižar je spregovorila o dilemi: kdaj ostati v zakonu ali zvezi in kdaj oditi? Vse prevečkrat namreč ljudje iščejo sebi podobne osebe, s katero se bodo v vsem ujeli. A kmalu pride resničnost, ki zahteva, da se vsak nekako odlepi od vzorcev vedenja, ki kvarijo odnose.
Naša gostja zakonska in družinska terapevtka Jana Lavtižar je spregovorila o dilemi: kdaj ostati v zakonu ali zvezi in kdaj oditi? Vse prevečkrat namreč ljudje iščejo sebi podobne osebe, s katero se bodo v vsem ujeli. A kmalu pride resničnost, ki zahteva, da se vsak nekako odlepi od vzorcev vedenja, ki kvarijo odnose.
V tokratni oddaji Vstani in hodi smo predstavili Zvezo Sožitje, ki deluje že 60 let. Zvezo Sožitje sestavljajo društva za pomoč osebam z motnjami v duševnem razvoju, ki delujejo v Sloveniji. Naša sogovornica je bila direktorica Mateja De Reya, ki je predstavila njihova prizadevanja; tako boste izvedeli več o delovanju njihovega dnevnega centra, programa vseživljenjskega učenja, pomoči družinam in njihovih prostovoljcih.
V tokratni oddaji Vstani in hodi smo predstavili Zvezo Sožitje, ki deluje že 60 let. Zvezo Sožitje sestavljajo društva za pomoč osebam z motnjami v duševnem razvoju, ki delujejo v Sloveniji. Naša sogovornica je bila direktorica Mateja De Reya, ki je predstavila njihova prizadevanja; tako boste izvedeli več o delovanju njihovega dnevnega centra, programa vseživljenjskega učenja, pomoči družinam in njihovih prostovoljcih.
Naša gostja v tokratnem sobotnem popoldnevu je bila dr. Dušàna Findeisen, kivodi Inštitut za raziskovanje in razvoj izobraževanja pri Slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje.
Z izobraževanjem starejših se ukvarja že več desetletij. Bila je izvedenka Age Platform Europe in zunanja izvedenka Evropske komisije za izobraževanje starejših. Je ustanoviteljica Šole za tretje življenjsko obdobje in soustanoviteljica Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje, podpredsednica obdonavskega združenja DANET, avtorica večih monografij in več sto člankov ter soavtorica več kot 25 evropskih projektov na temo družbeno angažiranega izobraževanja in družbeno angažirane umetnosti starejših.
V pogovoru je med drugim spregovorila tudi o svoji izkušnji z izgorelostjo in kaj je bilo tisto, kar ji je pomagalo, da se je izvila iz njenega primeža.
Naša gostja v tokratnem sobotnem popoldnevu je bila dr. Dušàna Findeisen, kivodi Inštitut za raziskovanje in razvoj izobraževanja pri Slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje.
Z izobraževanjem starejših se ukvarja že več desetletij. Bila je izvedenka Age Platform Europe in zunanja izvedenka Evropske komisije za izobraževanje starejših. Je ustanoviteljica Šole za tretje življenjsko obdobje in soustanoviteljica Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje, podpredsednica obdonavskega združenja DANET, avtorica večih monografij in več sto člankov ter soavtorica več kot 25 evropskih projektov na temo družbeno angažiranega izobraževanja in družbeno angažirane umetnosti starejših.
V pogovoru je med drugim spregovorila tudi o svoji izkušnji z izgorelostjo in kaj je bilo tisto, kar ji je pomagalo, da se je izvila iz njenega primeža.
V tokratni oddaji smo govorili o motivaciji do učenja, kako si lahko pomagamo, ko uplahne volja? Po praznikih mnogi lovijo ravnotežje in moč za nadaljevanje. Ali obstajajo učne metode, ki delujejo in so dober pripomoček za uspešno končanje šolanja, tečajev, oziroma vseh aktivnosti, s katerimi smo pred časom začeli? Govorili pa smo tudi o motnji, ki povzroča nemalo težav pri učenju. Z nami je bila dr. Urška Sešek, jezikoslovka, pedagoginja in izvajalka celostne učne pomoči, presojevalka za skotopični sindrom.
V tokratni oddaji smo govorili o motivaciji do učenja, kako si lahko pomagamo, ko uplahne volja? Po praznikih mnogi lovijo ravnotežje in moč za nadaljevanje. Ali obstajajo učne metode, ki delujejo in so dober pripomoček za uspešno končanje šolanja, tečajev, oziroma vseh aktivnosti, s katerimi smo pred časom začeli? Govorili pa smo tudi o motnji, ki povzroča nemalo težav pri učenju. Z nami je bila dr. Urška Sešek, jezikoslovka, pedagoginja in izvajalka celostne učne pomoči, presojevalka za skotopični sindrom.
Posnetek programa Radia Ognjišče dne 27. september 2024 ob 05-ih
»Vsak človek je samemu sebi majhen svet. Modro samega sebe vladati je za človeka prava in najvažnejša umetnost.« Za oddajo Sol in luč smo nabrali za poln pehar Slomškovih drobtinic.
V oddaji je bil gost mag. Branko Cestnik. Govorili smo o začetku novega veroučnega leta, o pripravah na postavitev in blagoslov znamenja na množičnih povojnih moriščih na Pohorju. Nismo se mogli izogniti sagi o imenovanju evropske komisarke oz. kako smo sami sebi problem.
Na svetovni dan jezikov smo spregovorili o tem, kako se začeti učiti novega jezika, zakaj nas je strah govoriti v tujem jeziku in kako se tega strahu znebiti. Naš gost je bil poliglot Matej Sedmak, ki je zadnja leta preučeval načine usvajanja jezikov pri posameznikih, ki govorijo od 5 do 20 jezikov. Razvil je tudi svojo metodo, ki običajen pristop učenja jezika postavlja na glavo!
Spregovorili smo kritično o predplačilih sredstev, ki bodo v Sloveniji zamujala, Gabrijela Salobir s Kmetijsko gozdarske zbornice je povabila na izobraževanja za pripravo biovarnostnega načrta kmetije, Nataša Ferant z Inštituta za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije pa predstavila ciljni raziskovalni projekt na področju pridelave zelišč.
Zrezke solimo, povaljamo v moki in nato v jajcu, nazadnje pa še v drobtinah in položimo v vročo maščobo. Če pripravljamo po pariško, jih samo povaljamo v moki in jajcu ter položimo v maščobo. Slednje naj bo ravno prav, da zrezki lepo plavajo v njej. Če imamo samo olje in se peni, je to verjetno zaradi slabe kvalitete olja. Najboljša je kombinacija: pol olja, pol svinjske masti. Paniran zrezek (ali pa zelenjava) pa se lahko pripravi tudi brz cvrtja v olju, in sicer se popeče v pečici. Položimo ga na pomaščen peki papir. Ja pa tak zrezek bolj suh v primerjavi s tistim, ki je ocvrt.
Kako hitro se človek lahko zmoti! Z vseh slik, ki te upodabljajo, me gledaš kot droben droben …